hír
Jasmila Zbanic Quo vadis, Aida? című bosnyák háborús drámája három díjat kapott az Európai Filmakadémiától, köztük a legjobb filmnek járó elismerést.
továbbmagazin
Lettországi ködös erdők, arcok, amiket mintha Bruegel festett volna, súlyos morális kérdések, kevés párbeszéd, sok hallgatás. Kíváncsiak voltunk,…
továbbhír
Az Európai Filmakadémia Nagy Dénes Természetes fény című filmjének látványtervezéséért díjazza Ágh Mártont. A nagy presztízsű Európai Filmdíjakért…
továbbhír
Kiosztották az első Magyar Mozgókép Fesztivál díjait, összesen 20 kategóriában. A legtöbb díjat a Post Mortem kapta, a legjobb film a Hasadék lett,…
továbbmagazin
Berendező cég, kellék- és díszletraktár, illetve bérelhető forgatási helyszín – ezt foglalja magába Lutter Panni berendező és Ágh Márton…
továbbmagazin
A szemlének vége, a díjakat átadták, a 2010-es kisfilmek jó esetben megkezdik európai körútjukat, hozzácsapódnak egy magyarországi premierhez…
továbbmagazin
Ágh Márton látványtervező kisfilmje a belső harmóniáról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
A Design Terminál szervezésében a Design Hét keretében Ágh Márton látványtervező tartott tárlatvezetést a fóti díszletvárosban. Bejártuk az összes…
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéCsak akkor tűnik fel, mennyire szeretek otthon lenni, ha egy darabig máshol vagyok.